Page 22 - 81calikusu_bolu
P. 22
MART 2022
OBJEKTİFİMDEN BOLU
Ömer MADEN
Ar-Ge
Basit tanım ile fotoğraf, Yunanca “pho- yazabilmek, anı yakalamak ve mesaj vere-
tos–ışık ” ve “graphes-yazmak ” kelimeleri- bilmek fotoğraf sanatının özünü oluşturur.
nin birleşimi anlamına gelir. En basit şekilde
Türkçeleştirdiğimizde “Işıkla yazmak” anla- Öğretmen ve öğrencilerimizi sanata yö-
mına gelir. Dünyada olup biten her şey gibi neltmek, fotoğrafa yönelik öğretmen ve öğ-
fotoğrafın da bir serüveni ve tarihi vardır. rencilerimizin dikkatini çekebilmek, ilgi
uyandırmak ve bu ilgiyi canlı tuta-
Bilim ve teknolojide yaşanan gelişme- bilmek adına salgın sürecinden
ler fotoğraf çekmeyi daha kolay hale ge- bu yana “Objektifimden Bolu”
tirdi. Çoğu alanda olduğu gibi fotoğraf konulu fotoğraf yarışmaları
dijitalleşti. İnternet ve sosyal medya da fo- düzenlendi. Öğretmen ve öğ-
toğrafı popüler hale getirdi. Fotoğrafı bas- rencilerin yoğun ilgi gösterdik-
mak yerine daha çok elektronik ekranlarda leri bu yarışmalarda gönderi-
görür olduk. Daha kolay, daha ekonomik… len eserler, bu konuda eğitim
almış öğretmenlerden oluşan
Fotoğraf uluslararası bir dildir, görsel bir komisyonlarca değerlendi-
iletişim aracı olarak modern hayatta üçün- rildiler. Sonuçlar Müdürlümüz
cü bir göz vazifesi de görür. Her çekilen fo- web sitesinden duyurulmaktadır.
toğraf teknik olarak belki fotoğraf olarak
görülse de fotoğrafın tarih içindeki serüve- Gelen eserler ayrıca Milli Eğitim Mü-
ni incelendiğinde sanatsal ve teknik boyut- dürlüğü dergilerde, broşürlerde, sergilerde,
ta da fotoğraf olabilmelidir. Sayfalar dolu- basılı ya da dijital sergilerde de kullanılmak-
su yazı ile anlatılacak bir mevzuyu, bir kare tadır. Böylelikle hem öğretmen ve öğren-
fotoğraf çok daha güzel anlatabilmektedir. cilerimizi tatlı rekabet ortamında bir sanat
dalına yönlendirmenin hem de dijital ve sa-
Sanatı ve tekniği kullanarak bir kom- natsal eserlerini eğitim camiası ile paylaşma-
pozisyon oluşturmak, bir karede hikâye nın mutluluğunu yaşıyoruz.
22