Page 22 - 81calikusu_bolu
P. 22

MART 2022

          OBJEKTİFİMDEN BOLU






           Ömer MADEN
           Ar-Ge




             Basit tanım ile fotoğraf, Yunanca “pho-           yazabilmek,  anı  yakalamak  ve  mesaj  vere-
        tos–ışık ” ve “graphes-yazmak ” kelimeleri-            bilmek  fotoğraf  sanatının  özünü  oluşturur.

        nin birleşimi anlamına gelir. En basit şekilde

        Türkçeleştirdiğimizde  “Işıkla  yazmak”  anla-             Öğretmen ve öğrencilerimizi sanata yö-
        mına gelir. Dünyada olup biten her şey gibi            neltmek, fotoğrafa yönelik öğretmen ve öğ-

        fotoğrafın  da  bir  serüveni  ve  tarihi  vardır.     rencilerimizin  dikkatini  çekebilmek,  ilgi
                                                               uyandırmak ve bu ilgiyi canlı tuta-

             Bilim  ve  teknolojide  yaşanan  gelişme-         bilmek adına salgın sürecinden
        ler  fotoğraf  çekmeyi  daha  kolay  hale  ge-         bu yana “Objektifimden Bolu”

        tirdi.  Çoğu  alanda  olduğu  gibi  fotoğraf           konulu  fotoğraf  yarışmaları
        dijitalleşti. İnternet ve sosyal medya da fo-          düzenlendi. Öğretmen ve öğ-

        toğrafı popüler hale getirdi. Fotoğrafı bas-           rencilerin yoğun ilgi gösterdik-

        mak yerine daha çok elektronik ekranlarda              leri bu yarışmalarda gönderi-
        görür olduk. Daha kolay, daha ekonomik…                len eserler, bu konuda eğitim

                                                               almış öğretmenlerden oluşan
             Fotoğraf uluslararası bir dildir, görsel bir      komisyonlarca        değerlendi-

        iletişim aracı olarak modern hayatta üçün-             rildiler.  Sonuçlar  Müdürlümüz
        cü bir göz vazifesi de görür. Her çekilen fo-          web  sitesinden  duyurulmaktadır.

        toğraf  teknik  olarak  belki  fotoğraf  olarak

        görülse de fotoğrafın tarih içindeki serüve-               Gelen  eserler  ayrıca  Milli  Eğitim  Mü-
        ni incelendiğinde sanatsal ve teknik boyut-            dürlüğü dergilerde, broşürlerde, sergilerde,

        ta  da  fotoğraf  olabilmelidir.  Sayfalar  dolu-      basılı ya da dijital sergilerde de kullanılmak-

        su yazı ile anlatılacak bir mevzuyu, bir kare          tadır.  Böylelikle  hem  öğretmen  ve  öğren-
        fotoğraf  çok  daha  güzel  anlatabilmektedir.         cilerimizi  tatlı  rekabet  ortamında  bir  sanat

                                                               dalına yönlendirmenin hem de dijital ve sa-
             Sanatı  ve  tekniği  kullanarak  bir  kom-        natsal eserlerini eğitim camiası ile paylaşma-

        pozisyon  oluşturmak,  bir  karede  hikâye             nın mutluluğunu yaşıyoruz.


          22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27