Page 23 - calikusu_bolu
P. 23

BOLU



              Toplumsal  yapının  düzenli  ve  sağlık-          ahlaki  gelişimine  katkıda  bulunacak  ve

         lı şekilde oluşturulması ve devam ettiril-             karakterlerinin sağlam şekilde oluşmasını

         mesi için değerler eğitimi oldukça önem                sağlayacak değerleri aktarma konusunda
         taşıyor.  Toplumu  oluşturan  tüm  bireyle-            da  sorumluluk  alıyor.  Çocukların  mevcut

         rin  ortak  ve  olumlu  değerlere  sahip  ol-          toplumsal ve evrensel değerleri benimse-
         ması,  o  toplumun  gelişmişlik  seviyesini            mesi, pek çok okulda aktif olarak uygula-

              ve  toplumsal  yapının  sağlıklı  şekilde         nan değer eğitimi etkinlikleri ve değerler

                    işlemesini  doğrudan  etkiliyor.            eğitimi proje örnekleri ile mümkün oluyor.
                        Toplumun  bu  ideal  ve  doğ-

                           ru  değerlere  sahip  olma-               Milli  Eğitim  Bakanlığı  Din  Öğretimi
                            sı, tarihte de daha kalıcı          Genel  Müdürlüğü  koordinesinde,  Temel

                             bir  yere  sahip  olmasını         Eğitim  Genel  Müdürlüğü,  Orta  Öğretim

                              ve daha başarılı nesiller         Genel Müdürlüğü, Diyanet İşleri Başkan-
                              yetiştirmesini  sağlıyor.         lığı ve Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın des-

                             Bu değerlerin toplumun             tekleriyle “Çevreme Duyarlıyım Değerleri-

                            tüm  bireylerine  doğru             me Sahip Çıkıyorum” Projesi 2021 yılında
                           şekilde aktarılması ise, her         33 ilde ve 105 pilot okulda uygulanmaya

                            konuda olduğu gibi, eği-            başlanmıştır. Bu projenin 2022 yılında 81

                              tim ile mümkün oluyor.            ilde 1000 okulda, 2023 yılında ise tüm te-
                                                                mel eğitim ve ortaöğretim kurumlarında

                                        Eğitim  sistemi,        gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.
                                     ideal  bir  toplum

                                     oluşabilmesi
                                                                     Bu  tarz  projelerle  çağın  becerileriy-
         için, hem evrensel hem de kültürel değer-
                                                                le donanmış, bu beceriyi insanlık hayrına
         leri bireylere aktarmakta oldukça önemli
                                                                sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre me-
         rol oynuyor.
                                                                raklı ve duyarlı, millî, ahlâkî, insanî, manevî
                                                                ve kültürel değerleriyle yaşantısını inşa et-
              Bilindiği  gibi  okullar,  özellikle  de  te-
                                                                miş,  akl-ı selim, kalb-i selim,  tarihiyle ve
         mel  eğitim  kurumları,  yalnızca  mesleki
                                                                değerleriyle barışık bireyler yetiştirilebile-
         veya akademik eğitimin gerçekleştirildiği
                                                                cektir.
         yerler değil. Çocukları ve gençleri sosyal
         hayata  da  hazırlayan  okullar,  çocukların





                                                                                                                 23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28