Page 7 - calikusu_bolu
P. 7

BOLU



         nin ve bundan sonra kurulacak STEM merkezlerinin materyalleri üretilmesi planlanmıştır.



              2020 yılında Mimar İzzet Baysal MTAL tarafından STEM Eğitim Merkezlerinin pro-

            jeleri tasarlanmış ve Mimar İzzet Baysal MTAL  öğretmen ve öğrencileri tarafından 6

               adet Laboratuvar ve 1 Ar-Ge Üretim Merkezi inşaatı ve donatımı tamamlanmıştır.


                                             Yapılan  laboratuvarlarda  ihtiyaç  duyulan  3  boyut-

                                            lu  yazıcılar  STEM  Bolu  ekibi  tasarlayıp  üretilmiştir.

                                              2021  yılında  STEM  konusunda  Bolu’da  bir  farkında-

                                                 lık  oluşturmak  için  ilk  etapta  180  öğretmene  “Te-

                                                    mel  STEM  Eğitimi”  verilmiştir.  Eğitim  alan  180

                                                    öğretmen  Bolu’da  farklı  okullarda  2500  civarı  öğ-

                                                  renciye  STEM  çalışmaları  yaptırmıştır.  STEM  labora-

                                               tuvarlarında verilen eğitimler yoğun talep görmektedir.



                                                Projemizin amaçlarından birisi olarak TÜBİTAK, Tekno-

                                             fest gibi yarışmalarda Bolu’dan daha fazla katılımın sağ-

                                               lanması  hedeflenmiştir.  Bu  kapsamda  2021  yılında  15

                                                  proje ile Teknofest yarışmaları için başvuru  yapılmış

                                                    5 projemiz ilk aşamaları geçmiştir. Son aşamayı ge-

                                                    çen 1 projemiz ise 2021 Teknofest’te sergilenmiştir.


                                                          Eğitimden Üretime STEM Bolu projemiz sayesinde

                                             ilimizde çalışan istekli öğretmenlerimiz alanlarında kendi-

                                           lerini güncelleme fırsatı bulmuş, eğitim-öğretime dair metot-

                                        larını çağın gerektirdiği bilgi ve becerilerle yeniden donatmış-

               lardır. Öğrencilerimiz ise tanıştıkları bu güncel eğitim–öğretim alanı sayesinde ilgi ve

            becerilerini gözden geçirmiş kendilerini daha yakından tanıma fırsatı elde edebilmişlerdir

         ve gelecek planlarını güncel çağın gerektirdiği insan kaynakları şeklinde revize etmişlerdir.








                                                                                                                  7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12