ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI PROJESİ TANITIM TOPLANTISI
15 Aralık 2014 Pazartesi günü Mimar İzzet Baysal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin Mesleki Eğitim ve Öğretim Alanlarında Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları” isimli Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi’nin uygulama yazılımının tanıtım toplantısı yapıldı.
Tanıtım toplantısına Milli Eğitim Müdürü İbrahim Çavuşoğlu katıldı. Toplantıda Çavuşoğlu konuşma yaptı.
Mimar İzzet Baysal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin Avrupa Birliği Hayat Boyu Öğrenme Programı 2013 teklif çağrısı kapsamında hazırladığı ve desteklenmeye değer görülen “Mesleki Eğitim ve Öğretim Alanlarında Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları” isimli Leonardo da Vinci Ortaklık (Partnership) Projesi Mimar İzzet Baysal Mesleki ve Teknik Lisesi koordinatörlüğünde Kasım 2013 tarihinde uygulanmaya başlanan bir projedir.
Mimar İzzet Baysal Mesleki ve Teknik Lisesi eski müdürü olan şu an ki Milli Eğitim Müdürü İbrahim Çavuşoğlu’nun bir toplantıda AR teknolojilerinden bahsetmesi ile bu teknolojinin eğitimde nasıl kullanabileceğini sorması üzerine söz konusu projenin oluşturma süreci başlamıştır.
Proje ile ilgili yapılan çalıştaylarda öncelikle her bir alandan hayata geçirilecek üç konu tespit edilmiş olup alan öğretmenleri tarafından belirlenen konuların senaryoları öğrencilerin en iyi anlayacakları şekilde yazılmıştır. Yazılan senaryolar ile materyallerin ve cihazların gerçekleri dikkate alınarak 3D görselleri çizilip, çizilen bu görsellere öğrencilerin uygulamaları gerçekleştirebileceği ve bire bir müdahale edebileceği özellikler eklenmiştir. Bilgisayar ortamında yapılan tüm işlemler son olarak Android yazılımla çalışan telefon, tablet gibi mobil cihazlarda kullanılabilir hale getirilmiştir.
Mesleki Eğitim ve Öğretim Alanlarında Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları Projesinde son aşamaya gelinmiştir. Projede bulunan okul ortakları ile geliştirilen yazılımı öğrencileriyle birlikte test ederek projenin etkinliğini değerlendireceklerdir. Alınan sonuçlar Mayıs 2015’te Yunanistan’da yapılacak çalıştayda değerlendirilecektir.
Arttırılmış Gerçeklik, sanal nesnelerin gerçek görüntü üzerine bindirilmesi anlamına gelmektedir. Bir arttırılmış gerçeklik gözlüğü veya akıllı cihazların kameraları vasıtasıyla bakılan herhangi bir ortamda, işaretçinin tanınması ile ekrana önceden tanımlanmış obje veya objelerin basılması işlemi ile arttırılmış gerçeklik sağlanır.
Proje kapsamında üretilen yazılım tüm Android işletim sistemli mobil cihazlarda çalışır durumda olup, kısa bir süre sonra Google Play Mağazası’ndan da ücretsiz olarak indirilebilecektir.